Oplossingen inloggen

Lukt het inloggen niet? Hierbij de meest voorkomende oorzaken én natuurlijk de oplossingen.

Heb je je account al aangemaakt of uitgebreid?

Nadat je je bestelling hebt gedaan in de webwinkel van de OMB Academie, dan krijg je een e-mail. Daarin staat een link waarmee je jouw account op deze website kan aanmaken. Heb je al een account op deze website? Dan gebruik je de link om je account uit te bereiden met het nieuwe onderdeel. De link in de e-mail staat ook op je scherm, direct nadat je de bestelling hebt afgerond.

Weet je zeker dat je het onderdeel dat je wilt openen al aangeschaft hebt?

Bij elke praktijkcursus zit een online gedeelte met algemene informatie over de cursus en bijvoorbeeld een handleiding die je kan downloaden. Instructievideo’s zijn niet altijd inbegrepen bij je aanmelding voor een cursus. Controleer eerst in je e-mail wat je hebt gekocht. Je kan deze informatie ook vinden op de factuur die je hebt ontvangen nadat je bestelling is afgerond.

Username (gebruikersnaam) vergeten?

Je kan ook inloggen met het e-mailadres waarmee je jouw account hebt aangemaakt. De meeste abonnees gebruiken hetzelfde e-mailadres als waarmee ze hun bestelling hebben gedaan. In de bevestigingse-mail na je bestelling kan je zien welke je gebruikt hebt.

Wachtwoord vergeten?

Klik op de link Wachtwoord vergeten? Vul vervolgens je gebruikersnaam of e-mailadres in. Je ontvangt een e-mailbericht met instructies hoe je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Heb je de juiste cursus gekozen?

Na het inloggen kom je op de pagina Trainingen terecht. Hierop staan alle cursussen die we geven. Kijk dus goed dat je de cursus aanklikt, waarvoor je je hebt aangemeld of hebt aangeschaft. Het kan zijn dat je hiervoor een stuk omlaag moet scrollen of swipen. Heb je jouw cursus gevonden, klik dan op de titel en niet op de beschrijving.

Meerdere onderdelen per training

Van elke training die je opent in de online leeromgeving, kan je altijd alle titels van alle lessen zien. Dat betekent niet dat je deze ook allemaal kan openen en de inhoud kan bekijken. Dit is afhankelijk van waar je je voor hebt aangemeld en welke onderdelen je hebt gekocht. Kijk eerst even na wat je besteld hebt.

Al het bovenstaande helpt niet?

Stuur een e-mail naar info@omb-academie.nl en vermeld daarin wat er precies misgaat. Als je alleen opschrijft: “het lukt niet”, dan hebben we te weinig informatie om te kunnen achterhalen wat er mis gaat. Geef zoveel mogelijk informatie: op welke pagina zit je, waar klik je op, welke foutmelding krijg je, met welke gebruikersnaam of e-mailadres log je in enzovoort.

Storing in het systeem

En heel soms zit er een storting in het systeem. Dat kan wel eens gebeuren. De webmaster lost het dan zo snel mogelijk op.

>